Τρίτη 29 Μαΐου 2012

Εφημερίδα Metro: Νίκος Βέρτης!



O Νίκος Βέρτης είναι μια πολύ καλή περίπτωση ερμηνευτή και συνθέτη, καθώς είναι φτιαγμένος για σουξέ. Διακρίνεται και από έναν διακαή πόθο για να πάει το λαϊκό τραγούδι ένα βήμα παρακάτω, είτε στους δίσκους που κυκλοφορεί, είτε στα νυχτερινά κέντρα όπου εμφανίζεται. Με μεγάλη προσοχή στην ενορχήστρωση των τραγουδιών, κάνει την ίδια επιτυχία στα «χορευτικά» του θέματα όσο και στα ερωτικά. Ίσως γιατί ο ίδιος είναι μουσικός, παίζει μπουζούκι, ίσως γιατί μεγάλωσε στο εξωτερικό... Αυτό που συμβαίνει μαζί του είναι ότι ο κ. Νίκος Βέρτης είναι ένας καλλιτέχνης που θα αφήσει τη σφραγίδα του και τις επόμενες δεκαετίες στα μουσικά πράγματα της Ελλάδας.

Συνέντευξη στους Γιάννη Ξυνόπουλο και Μωυσή Ασέρ

Αυτές τις μέρες μάθαμε για κάποια απονομή - βράβευση...
Ο τελευταίος δίσκος μου, με τίτλο «Eίμαι μαζί σου», έγινε τετραπλά πλατινένιος και θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους όσους με στήριξαν, κοινό και συνεργάτες, για να φτάσουμε σε αυτό το θετικό αποτέλεσμα!

Είχες αγωνία να καταφέρεις να φτάσεις ή να ξεπεράσεις τις πωλήσεις των προηγούμενων δίσκων σου;
Αγωνία για τις πωλήσεις δεν είχα. Αυτό για το οποίο έχω πάντα αγωνία είναι να ακούω καλά σχόλια από τον κόσμο και να αγαπάει τα τραγούδια. Στην εποχή που ζούμε, με όλα αυτά τα προβλήματα, σκέφτηκα πως ίσως να είναι πολυτέλεια για κάποιον να αγοράσει ένα CD. Παρ' όλα αυτά, το κοινό ανταποκρίθηκε σαν να ήμασταν 5 χρόνια πίσω, και αυτό μας δείχνει πως ο κόσμος έχει, ευτυχώς ακόμα, ανάγκη από τη μουσική και τη συναισθηματική στήριξη που του παρέχει. Σημάδι πολύ θετικό για μένα, που η μουσική είναι η δουλειά μου και η ζωή μου.

Ποιοι είναι οι συντελεστές του δίσκου;
Οι βασικοί είναι οι συνθέτες Κυριάκος Παπαδόπουλος και Αντώνης Βαρδής, οι στιχουργοί Ηλίας Φιλίππου, Όλγα Βλαχοπούλου, Γιώργος Τσοπάνης, Βασίλης Γιαννόπουλος και ο ενορχηστρωτής Αντώνης Γούναρης. Δεν είναι βέβαια μόνο τα ονόματα που κάνουν έναν καλό δίσκο, αλλά τα ίδια τα τραγούδια, που μπορεί στην αρχή να μη μας νοιάζει ποιοι τα έχουν γράψει, αλλά όταν ακουστούν και αναζητήσουμε τους δημιουργούς, θα δούμε ότι αποδεικνύεται πως αυτά τα ονόματα, τα μεγάλα, όπως ο Κυριάκος και ο Αντώνης, είναι μεγάλα γιατί το αξίζουν και γράφουν όμορφα και πετυχημένα τραγούδια.

Είσαι από τους τραγουδιστές που στηρίζουν το διασκεδαστικό-χορευτικό, αλλά και το ερωτικό τραγούδι. Πώς καταφέρνεις και τα συνδυάζεις και έχεις κάνει επιτυχίες και στα δύο;
Προσπαθώ να δίνω στον κόσμο πάντα κάτι διαφορετικό και πρωτότυπο. Προσπαθώ να υπάρχει ποικιλία και στην ενορχήστρωση, αλλά και στους ρυθμούς, και έτσι άλλες φορές βγαίνουν επιτυχίες από ρυθμικά κομμάτια κι άλλες από κάποια πιο ακουστικά.

Τα «αστέρια» έχουν παίξει κάποιο ρόλο στην πορεία σου και στο ρεπερτόριό σου;
Φαίνεται πως έχουν παίξει κάποιο θετικό ρόλο, μιας και το πρώτο μου σουξέ είχε τον τίτλο «Αστέρι μου», αλλά και το τελευταίο «Αν είσαι ένα αστέρι». Τύχαμε στη φάση που ο κόσμος είναι ερωτευμένος κι ένα τραγούδι σαν και αυτό θέλει να το τραγουδάει.


Υπάρχουν σήμερα ινδάλματα;
Πιστεύω στα ινδάλματα με την καλή έννοια. Εγώ προσωπικά είμαι επιφυλακτικός απέναντι στους σταρ, αλλά για κάποιους ανθρώπους υπάρχουν ινδάλματα. Επειδή απευθύνομαι σε ένα ευρύ κοινό, πιστεύω ότι πρέπει να είμαι προσεκτικός απέναντι στο τι παρουσιάζουμε ή τι «πουλάμε», δηλαδή να είναι καλό, για να μη δίνουμε το κακό παράδειγμα, αφού μας παρακολουθούν και νέα παιδιά και καλό είναι να έχουμε ένα ηθικό δίδαγμα στο τέλος του έργου που παραδίνουμε, έστω κι αν είναι μόνο μουσική ή ερμηνεία. Η μουσική από μόνη της μπορεί να δώσει και μαθήματα, έτσι, αν κάποιοι μας θεωρούν είδωλα ή πρότυπα, εμείς θα πρέπει να προσέχουμε τι παρουσιάζουμε και τι πρόσωπο δείχνουμε.

Προσέχεις τη δημόσια εικόνα σου;
Όσο μου επιτρέπεται και όσο μπορώ, προσπαθώ να προσέχω, χωρίς να ζορίζω τον εαυτό μου και να επιβάλλω πράγματα που δεν είμαι.

Αν κάνουμε μια αναδρομή, μπορείς να μας θυμίσεις πριν από πόσα χρόνια ξεκίνησες και τι έχεις κάνει μέχρι σήμερα; Περίμενες ότι θα έχεις αυτήν την επιτυχία;
Ξεκίνησα πριν από δέκα χρόνια περίπου. Δεν φανταζόμουνα ότι θα έχω τόση επιτυχία (χρυσούς και πλατινένιους δίσκους), αλλά πάντα ήλπιζα να μου δώσει ο Θεός τη χαρά να έχω τη μουσική μες στη ζωή μου σαν χόμπι μου και πόσο μάλλον να έχω την τύχη να την έχω και σαν επάγγελμα. Είμαι ιδιαίτερα ευτυχής για αυτό.

Μερικοί λένε πως το χόμπι, όταν γίνεται δουλειά, είναι δυστυχία.
Σε μένα το αντίθετο συμβαίνει. Κι όταν πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι η δουλειά μου είναι και η αγάπη μου, που θα την έκανα ακόμα και αν δεν πληρωνόμουνα . Και ίσως να το έκανα μόνο για τον εαυτό μου, χωρίς να χρειάζομαι επιβράβευση. Παρ' όλα αυτά, νιώθω πολύ τυχερός και δεν το θεωρώ καθόλου δυστυχία.

Έχεις κάνει αρκετά ντουέτα και συνεργασίες στο πάλκο ή θες να κάνεις και κάποιες άλλες και αναζητάς καινούργια πράγματα;
Όσον αφορά τις ζωντανές μου εμφανίσεις, δεν έχω κάνει πολλές συνεργασίες κι ίσως να έπρεπε ή οφείλω να κάνω περισσότερες για τη δισκογραφία, όμως έχω 3 φορές μέχρι σήμερα μοιραστεί κάποια ωραία τραγούδια με 3 τραγουδίστριες, την Πέγκυ Ζήνα, τη Νατάσα Θεοδωρίδου και την Ισραηλινή Σαρίτ Χαντάτ. Δεν ξεκινάω προγραμματίζοντας. Υπάρχει ένα καλό τραγούδι και προκύπτει η συνεργασία με ανθρώπους που εκτιμώ - και είναι αρκετοί ακόμα, αλλά δεν έχει έρθει ακόμα η στιγμή.

Είχε ο τελευταίος σου δίσκος κάποιο κρυφό χαρτί;
Πολλοί θεωρούν το «Αν είσαι ένα αστέρι» κρυφό χαρτί, αλλά εγώ πιστεύω ότι είναι το «Δεν με σκέφτεσαι». Είναι η πιο ιδιαίτερη πρόταση, γιατί έχει έναν πρωτότυπο ρυθμό R'n'B, πολύ μακριά από τη λαϊκή μουσική, που τον παντρέψαμε όμως με ένα λαϊκό δρόμο. Αυτό έκανε τη διαφορά και το τραγούδι αγαπήθηκε από τον κόσμο. Και αυτό είναι μια απόδειξη ότι η λαϊκή μουσική μπορεί και εξελίσσεται.

Είσαι από τους καλλιτέχνες που προτείνουν πράγματα;
Δεν εφησυχάζω ποτέ. Κάθε μέρα που περνάει, θα πιάσω το μπουζούκι ή την κιθάρα να παίξω μουσική. Προσπαθώ να σκεφτώ με ποιον τρόπο θα μπορέσει η ελληνική μουσική να ακολουθήσει την εποχή και εμείς όλοι έχουμε μια σχετική ευθύνη για αυτό. Για αυτό εκτιμώ καλλιτέχνες - άσχετα αν έχουν μεγάλη επιτυχία - που το τραγούδι τους έχει κάτι να μου πει μουσικά και συναισθηματικά, που δεν κάνουν μια πρόχειρη δουλειά, μόνο και μόνο για την επικαιρότητα, και είμαι σίγουρος ότι σε βάθος χρόνου θα δικαιωθούν. Κάποια ωραία τραγούδια επιβραβεύονται, έστω και με κάποια χρονική καθυστέρηση 5 ή 10 χρόνων. Η πιο μεγάλη μου έννοια είναι να μπορώ μέσα από τη δουλειά μου να εξελίσσω τη λαϊκή μουσική, που έχω αγαπήσει, και να την τοποθετήσω στο 2012.

Αισθάνεσαι ευθύνη για ό,τι κάνεις και το επαναλαμβάνεις συχνά.
Υπάρχει η ευθύνη, γιατί η επιτυχία φέρει μια ευθύνη απέναντι στο κοινό, σε αυτούς που με παρακολουθούνε, και ας είναι ο ένας στους δέκα έστω σε μια παρέα που μπορεί να με αγαπάει και να με ακολουθεί.

Ακούσαμε ότι κάνεις κάποια προσπάθεια για κοινωνική αλληλεγγύη;
Στο μαγαζί, στη «Φαντασία», όπου δουλεύουμε 3ήμερο, κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή. Κάθε Κυριακή, μέρος από τα έσοδα, αφού πληρωθούν οι εργαζόμενοι, προσφέρεται από μένα και τον επιχειρηματία για κάποιο καλό σκοπό. Έτσι λοιπόν, αν κάποιος θέλει να κάνει κατανάλωση, να πετάξει λουλούδια, ή μεγάλη κατανάλωση, θα ξέρει ότι ένα μέρος πάει για καλό σκοπό αυτήν την εποχή, στην «Κιβωτό του Κόσμου».

Είναι κάτι ασυνήθιστο;
Πολλοί το κάνουν ή προσφέρουν, αλλά, επειδή εδώ συμμετέχει και το κοινό στην προσφορά, πρέπει να το δημοσιοποιήσουμε και να το γνωρίζουν.

Έχεις σκεφτεί να πολιτευτείς;
Έχω πολιτική άποψη, αλλά την κρατάω για τον εαυτό μου, δεν θέλω να επηρεάζω άλλους. Δεν πρέπει να είμαστε κορόιδα, αλλά ανοιχτόμυαλοι, και είμαι κι εγώ ένας απλός πολίτης, που μονολογώ καμιά φορά και λέω: «Αν ήμουνα πρωθυπουργός...».

Για την κατάσταση της χώρας τι λες;
Επειδή έχω ζήσει στο εξωτερικό και ξέρω από ξενιτιά, λυπάμαι πολύ που βλέπω νέους ανθρώπους να ξενιτεύονται για μια καλύτερη τύχη. Όταν έχουμε την Ελλάδα, που είναι το διαμάντι της Γης - σαν ομορφιά, σαν φύση, σαν όλα -, και δεν μιλάω σαν Ελληναράς - είναι κρίμα να συμβαίνει ό,τι συμβαίνει από πολιτική ανευθυνότητα. Εγώ προσωπικά δεν έχω τη δυνατότητα σαν χαρακτήρας να πολιτευτώ. Ξέρω άλλους με ικανότητα, τιμιότητα, ταλέντο και προχωρημένες ιδέες, για αυτό τους έχω προτρέψει, αλλά αρνούνται. Άνθρωποι της δουλειάς, που έχουν δουλέψει... Από τέτοιους πολιτικούς έχουμε ανάγκη. Αλλά επειδή είμαι αισιόδοξος άνθρωπος, πιστεύω ότι τα πράγματα θα πάνε καλύτερα μόνο και μόνο από το ότι μπαίνουν νέα πρόσωπα στην πολιτική.

Πώς κρίνεις το σημερινό ελληνικό τραγούδι;
Όσο υπάρχουν άνθρωποι ανήσυχοι, που αγαπάνε αυτό που κάνουνε, υπάρχει εξέλιξη, κι είναι ωραίο να παίρνουν στοιχεία κι από την ξένη μουσική, που ανανεώνουν το ενδιαφέρον. Δεν φοβάμαι για το λαϊκό τραγούδι. Όσο υπάρχουν Έλληνες και ταλαντούχοι άνθρωποι, θα πηγαίνει μπροστά. Απλά χρειάζεται λίγος χρόνος να το καταλάβουμε, γιατί το σήμερα δεν το εκτιμούμε στην ώρα του. Πρέπει να περάσει λίγος καιρός ή κάποια χρόνια.

Πιστεύεις ότι πρέπει να αλλάξει κάτι στη βραδινή διασκέδαση;
Θέλω να πιστεύω ότι είμαι από τους αγωνιστές της βραδινής διασκέδασης. Προσπαθώ, όσο κι αν δυσκολεύουν οι συνθήκες ή πέφτουν αναγκαστικά τα μεροκάματα και τα κοστολόγια, να συνεχίζω να προσφέρω στο κοινό θέαμα πλούσιο και στον ήχο και στην εικόνα. Είμαι κατά της αρπαχτής με κάθε τρόπο και θέλω το κοινό αυτό που πληρώνει να του το ανταποδίδεις με το παραπάνω.

Το Διαδίκτυο βοηθάει το τραγούδι;
Βοηθάει, γιατί λειτουργεί σαν διαφήμιση πάρα πολύ, ακόμα και προς το εξωτερικό, όπου μας γνωρίζουν κάποιοι φίλοι από την Τουρκία ή το Ισραήλ, που γίνονται ακροατές μας. Έστω και μέσα από τα διαφυγόντα κέρδη, το Ίντερνετ βοηθάει. Αν, δε, διορθωθούν τα περί πειρατείας, όλα θα πάνε ακόμα καλύτερα, αρκεί βέβαια και οι εταιρείες να προσαρμοστούν στην πραγματικότητα και στο μεταβατικό στάδιο που περνάμε αυτή την 5ετία. Οι πληροφορίες θα ταξιδεύουν με γρήγορο ρυθμό και τα συν είναι περισσότερα.

Έχεις προσπαθήσει να ακουστούν τα τραγούδια σου στο εξωτερικό;
Δεν το έχω κάνει, παρά μόνο τυχαία, όπως στο Ισραήλ. Ίσως επειδή έχω μεγαλώσει στο εξωτερικό, έχω έναν δισταγμό και έναν φόβο, γιατί δεν θέλω να ξαναζήσω εκτός Ελλάδος. Από την άλλη, αν ακουστεί κάτι, μπορεί να αλλάξω γνώμη. Πιστεύω πάντως ότι μόνο με λαϊκό τραγούδι μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά και να ακουστούμε εκτός Ελλάδος και ίσως να είναι και η κατάλληλη στιγμή.

Τι ετοιμάζεις αυτό το καλοκαίρι;
Συνεχίζω τις εμφανίσεις στη «Φαντασία» και πιθανόν κατά το τέλος καλοκαιριού να ανεβούμε Θεσσαλονίκη. Εύχομαι να επικρατήσει αισιοδοξία και πιστεύω ότι αν συνεργαστούμε όλοι μαζί, θα καταφέρουμε να ξαναγυαλίσουμε το διαμάντι αυτό που λέγεται Ελλάδα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου